Pirmat, Prinsprat och Trädgårdssvettningar!

Tjaaa.. fredagen var väl inte nå speciell alls man jobbade ju eftermiddag så det bjöds inte på några större utsvävningar.. det var ju bränbollstunering på Scania men jag hade absolut ingen lust att spela brännboll och "supa" med det folket... eller jag ska jag vara helt ärlig. .de flesta skulle det nog funka med, men vissa är ju säkra kort på fjortissfyllor och det får jag nog av när jag jobbar i helgerna...

Börjar faktiskt märka av att det är ett tag sedan jag jobbade någon helg.. det känns lite ovant.. men ledigt från det kunde jag nog behöva lite med det var ju flera månader där det var väldans många pass, både på gott och ont.. jag menar pengar gör man ju alltid av med så, men att jobba 6 pass på en månad lämnar inte några större utrymmen för socialtumgänge och eget festande. Har förresten blivit tillfråga att ta över rollen som "schemaläggare" för kroggjobbandet, då nuvarande fyllekaja ska bli sheriff. Känns både lockande och skrämmande, det vore lite småkul att jobba lite närmre de beslutande organen, men det känns ju även som om det bara är ideellt arbete som man inte får något större erkännande för, men vad vet jag.. jag har ju inte provat.

Lördagen började i lugnt tempo med en tur till borlänge för att lämna tillbaka mp3spelaren för andra gången och för tittande på bärbar dator åt prinsjägerskan. Det gick väl sisådär kan jag säga, lämnade tillbaka spelaren igen, men denna gången tog jag ingen ny, det fick bli penningar i handen istället.

*** Skickar här en allmän varning för att marquant's mp3 spelare uppfyller den gamla klyschan "man får vad man betalar för".***

Det blev ingen bärbar dator heller ,vi hittade ingen som passade fröken....
MEN jag stötte på en person som jag helst inte vill träffa alls mera... någonsin.. vafan gör han ute, för det måste varit han... det borde ju vara ett par år tills han går fri. Både jag och prinsjägerskan var ense om att det var han med.. mycket förbryllande, får hoppas att det bara var en bevakad permission..

Aja, hem bar det efter ett par timmar i affärer bar det av hemmåt.... Det var inte så mycket annat att göra en att ta en sväng med snabeldraken och sätta sig vid dator och vänta på att besökaren skulle komma hit innan det bar av på förfest.. blev sittande lite väl länge så det blev stressigt på slutet så när jag var klar var jag uppe i varv som sjutton, känndes som om jag skulle kunnat springa runt i lägenheten *golvet->väggen->taket-väggen->golvet*. Mot prinsjägerskan med öl, vodka och virke i högsta hugg. Roligheterna började redan är vi skulle lasta ur bilen... det första man får i näven är en påse med bh:ar och därefter en handväska.. känndes som om den kvällen redan var gjord =P.. en liten kommentar om dett lockade fram lördagens absolut mest ihållande och krävande skrattsalva då bägge inblandade noterade en viss form av utmattning i magtrakten. Förfesten var också en liten historia för sig då de båda flickorna satt och tittade igenom en påse med gamla bh:ar som skulle slängas (nej inte samma påse som vid ankomsten). Sen bar det av ner till piren med ett litet stopp vid tanka för att tanka plånböckerna =)..

Piren ser ut att ha blivit ett bra ställe och maten var riktigt god, tog getostgratinerad fläskfilé med klyftpotatis och kantarellsås... MUMS! Till dessert blev det cheesecake med passionsfruktssås(?). Efter att denna ljuva måltid avnjutits i goda vänners lag åkte vill tillbaka till prinsjägerskan för mellanfest.

Det efterföljande trädgårdssbesöket var en ganska städad tillställning men det rådde ökenhetta på dansgolvet och även öken i DiscoJockens musikval så efter ett par låtar fick det vara nog och jag förpassade mig ut i den friska(?) luften för att kyla ner mig några grader eller sju. Det blev inte mera rumpskakande än så det bestämdes att vi skulle gå hem och sova istället, vilket blev fallet. Vaknade tidigt, runt 6 av någon jeffla andledning men efter någon halvtimmas skitsnack så lyckades vi somna om och vi låg kvar och drog oss till halv elva... Trots detta är man fortfarande trötter.. hur f-n går det ihop? Frukosten avnjöts tilsammans med "the last king of scotland" i horizontalläge i soffan


Aja, det var nog en någorlunda korrekt summering av helgens begivenheter.. nu är det bara att jobba av den sista veckan innan semestern *drömma sig bort* det ska bli såååååå skönt att ha 4veckor ledigt. aja hade så kanske vi hörs igen

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha! jag tar din kommentar oskuld :)

2007-07-13 @ 20:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0