En start och kanske en forsättning (aka. en byafest)

Jahaja, ska man prova på detta nu då, det ska ja vara populärt att blogga har jag hört... så vad sjutton.. jag ger det ett försök iallafall....

Kanske blev en lugnare helg än väntat... statsfest och allt.. hade ju fjolårets bravader att luta mig tillbaka på. Kanske så hade en 2 veckors elak förkylning med saken att göra... feber och halsont är ju inte optimalt att ha på sommaren direkt. Jag låter till och från som Leonard Cohen... 4 flaskor whiskey senare... eller kanske sir Väs därav smeknamnet för bloggen...

Det var en synnerligen härlig tillställning började så smått på torsdagen redan med ett litet besök ute i folkvimmlet lyssnandes på Martin Stenmark okej jag vet att det inte låter alls som jag och det var inte heller, jag följde helt enkelt med som sällskap när det skulle tittas på honom. (musiken var av sekundär betydelse). Det var ju inte fy skam att mingla runt i folkhavet trots allt, vi gick därifrån ganska tidigt. Jag skulle ju jobba dagen efter och några jätteutsvängingar är ju inte att rekommendera när man ska upp 04:00, kan ju inte säga att jag var utvilad när jag vaknade men lite frukostsällskap är ju alltid välkommet.

Fredagen var en annan historia, kom hem från jobbet och tänkte att jag skulle få ett par sköna timmars sömn.. men men icke, lagom jag höll på att slumra in så ringer "chefen" och undrar om jag kunde ta ett pass på krogan.. icke sa nicke.. jag hade ju främmande på ingånde från diverse hörn av Svedala. Efter att så bryskt blivit väckt mitt i inslumrandet blev det inte mera sömn, men andra snusade desto bättre. Det blev till att ta fram stora kastrullen och laga mat istället.. Skrattgratäng för ett helt kvarter, verkade vara uppskattat av samtliga och nersköljdes tilsammans med diverse trampankalium under glada diskussioner och skratt. Den måltidens högtidsstund var iallafall en himmelsk saffransglass... verkade enkel att göra men ack så god den var, tack karamellen.

Efter matande och inmundigande var det dags att dra ut på den beryktade staden för: Smärta(i form av artisten PAIN), tivoli, spyende bordsgrannar i öltält, rosenström i fjärran, letande efter kissebuskar, roliga och smått galna sammanträffande som skapar frågor hon mången, på hoppade fötter, galna upptåg samt sammanträffande med allt roligt folk.

Lördagen började segt.. det var en smula slitet på flera håll och det kassa vädret spelade väl sitt till... det hade ryktats om tidig uppstigning för en tur ut på staden redan vid 09:30 (jag frågar fortfarande varför?!?). Jaja, det vaknades tidigt.. väldans tidigt för att ha varit en utenatt... man ska inte vakna vid halv sju eller nåt då.. och man ska framförallt inte känna sig piggelin... Men det var ju inget ett session med The boss kunde åtgärda.. det hade ryktats om insomning till den men vi upptäckte att det var tvärt om.. somnade gjorde man när man vände på sig och stängde av tv:n. Efter uppstigning några timmar senare så inmundigades det en lite frukost och slogs ner vid tv:n.. det slutade med att bägge soffpotatisarna hamnade på golvet under en filt... men som vanligt får man ju inte vara ifred när man lagt sig tillrätta.. vi sånna slötilfällen vill man inte ha information om kristna sammankomster... förbaskade dörrknackare...

Sedan var det diverse spring på stan med fika och matande.. och en upphittad gröhnsak, vi hittade han i ett öltält (förvånande va). Ingen kände sig i form för att dra igång något större partajande när vi åter hade landat på soffa. Men varefter folk droppade in och hamnade på soffan så infann sig även feststäminingen.. vilken växte ytterligare på väg till stadskärnan (det kan ha något att göra med att det på under 1km gick åt 70cl redbull/jeager blanding i sällskapet). Kvällen var fylld med en massa skoj... såsom "mogendans" (tack för komplimangen där), det var pumpbolag och rotvältor om vartannat, letande efter kissebuskar(igen), fylleslag, bortgivna nycklar, matköer, apelsinstölder, prinsjakt, och en väldans massa tappade hakor och frågande blickar (tackar enormt för det, det var en mycket härlig upplevelse).. samt en sömnig pastor som knappt han till soffan innan han somnade.. och sov gjorde han ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0