kroppsplågeri á la väs

Pust! Min kropp måste undra vad den gjort för illa såsom jag plågade den förra veckan. Eftersom söndagens träningspass blev inställt på grund av stjek i piggeriet så blev man ju tvungen att ta tjuren i hornet... eller hur man nu säger... Nåja snörde väl på mig skorna med önskan om att kunna ta någon extra kilometer mot normalt... det blev det.. många faktisk... när gåshuden, krampkänningarna och svettningarna upphört hade hela 19km avverkats med mestadels ett leende på läpparna.. tänka sig... det kanske finns hopp om att klara 30km vändan den 29spetember iallfall. "Nu kan du ju inte springa annat än 30km" som karamellen så fint uttryckte det. 

Tisdagen trodde jag att det skulle bowlas på... men icke.... tänk om man kunde lära sig vilka datum saker och ting är. Det var nog tur att det inte var på tisdagen vi skule träna bowling för då hade väset behövt använda handikapphjälpmedlen =). Det var inte den enorma träningsvärk som förväntades men man var ganska skröpplig ändå. När man satt hemma infann sig ett visst sug efter att träna ändå, vilket efter moget övervägande slutade med att jag tog en prommenad runt kvarteret och köpte glass.

Onsdagen inleddes nästan omgående med ett 7km jogga ur benen pass, något som verkligen gjorde nytta.. jöses vad tungt det gick, nu vet man hur det känns att ha fötterna ingjutna i betong. Var inplanerat en fika på stan med prinsjägerskan men hon beslutade att hon skulle åka till storstaden borlänge och shoppa.. hon skulle höra av sig när hon kom hem... pyttsan...pffft... det tog ju ända till torsdagen. Det blev så att fikat skjöts fram till torsdagseftermiddagen efter säsongens andra bowlignträning som gick av stapelen nere i hallen. Det var lite mera folk denna gång faktiskt. På torsdagseftermiddagen smög sig träningsabstinensen på igen.. illa illa... funderade en bra stund på vad jag skulle ta mig till innan karamellen kläckte idén om en guidad tur i Söderbärke, sagt och gjort tog saaban till los panchos husos och avgick därifrån vid 21 tiden för att vandra runt hela söderbärke med omnejd under en och en halv timma.

Fredagen var vigd till att slappa.. haha.. trodde jag.. slappade en del fram till lunch när jag bestämde mig för att minsann ge mig på en liten runda på spåret idag med... 12km blev det.. även om det gick en smula jättetungt. Lagom man kommer hem så ringer kollegor och vill byta pass, jaja det slutade ju med att jag bytte och fick skutta i västen och snällt stå i dörren och se trevlig ut... trött som ett as =), tyvärr var det ingen som raggade med sig hem denna gången.. hade en 40-taggare som var väldans strykig av sig men usch och fy för sånna. Men nästa gång ska jag fråga om de inte har någon söt singeldotter som är trevlig. Kvällens attraktion var annars herrn som beställde in 4 öl vid barstängningen, satte sig vid sitt bor och somnade. Efter någon minuts slumrande började spektaklet.... en 5 minuters sovande nysattack med atjooon var 15sekund... underhållande för en uttråkad löparganlning.

Lördagen var egentligen inte tänkt att vara annat än uppladdning inför kvällens festligeheter, men som vanlig kan saker och ting ändra sig fort. Det karamellska sällskapet till fotbollstittande hade fått förhinder och hade inte tid att följa med och efter som jag inte hade nåt annat vettigt för mig beslutades det att jag skulle följa med på bollsparkande i den inte fullt så fagra staden. Det var mycket spark och lite fotboll under den matchen vill jag lova, bägge lagen verkade vilja illustrera tvättäkta hawaiifotboll i dess ädlaste former. Matchens huvudattraktion måste ha varit att man tydligen har utrustning enligt kajsavarg metoden "man tager vad man haver" då man anväder en garderobsdörr som bår =). Eller vänta nu huvudattraktion var nog den himmelska kladdkakan som avnjöts i paus. Sen bar det av till karamellpäronbostade för att utnyttja optionen om att provsmaka den smarriga glasstårtan, japp det hölls vad som lovades, den var smarrig =).

Sen var det fest hemma hos bull och kastrull, en brokig skara öldrickande, kubbspelande och allmänt skitsnackiga skara knasbollar som festade i timmarna... ehrm många iallfall. Kvällens roligaste händelse var nog att vi övertalade prinsjägerskan att vara raggig på stenqourkad... ojojoj vad han svalde betet haha sällan har en så annars vimsig man varit vimsigare haha. Sen bar vissa av oss iväg på stan. Då grönsaken tog en smula längre tid på sig än stenquorkad och gammelprinsen så hamnade väset och gröhnsaken lite på eftterkälken, tog en annan väg och hamnade slutligen i vimmlet utanförsommarkrogen istället för på trägården. En smula alkoholhalt anlände man lite väl sen till trägården och konstaterade att gå in var onödigt, det var roligare att tjöta skit med folk samt titta på pungkulorna när de övermannade två elaka festare. Gammelprinsen bjöd senare på efterfest där en öl avnjöts av väset i lagom jättesömnig lunk.

Söndagen vaknades vid 11 tiden och avnjöts mestadels lite bakisslött vid datorn primärt för att sedan fortsätta vid tv och lite brum brum från hungaroring. Sen skulle gammelprinsen vårda lite saaban och jag lovade att vara svampletarsällskap.

tja det var väl det mesta ovettiga om den veckan det, hade hade tills nästa gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0